Lördagsöppet på Sossestugan

Vi vill att du ska kunna titta in och prata om aktuella politiska frågor, funderingar kring medlemskap eller berätta vad du tycker. Varje lördag fram till valet - med ett litet undantag för stängd över jul och nyårshelgen, kan du titta in på Sossestugan mellan kl 11-15! Titta i vårt kalendarium för aktuella teman och gästbesök.

LÖRDAG 18/12 | Siv & Marklund bjuder in till samtal

Lördag den 18 december mellan 11–15 kan du samtala med Siv Marklund och Elisabeth Davidsson på Sossestugan. Fritt tema för diskussioner. De kokar kaffe, värmer glögg och bjuder på pepparkakor!

LÖRDAG 11/12 | Ruth & Frida pratar landsbygd

Lördag den 11 december mellan 11–15 kan du samtala med Frida Blom och Ruth Rahkola på Sossestugan.

De kokar kaffe, värmer glögg och bjuder på pepparkakor! Tema för denna lördag är Landsbygd. Kom in med dina bästa idé och frågor kring landsbygdsutveckling.

Kanske du vill diskutera hur du kan engagera dig politiskt, bli medlem eller bara dricka en kopp kaffe – alla är välkomna!

Ruth och Frida bor i var sin sida av vår stora kommun. Ruth i Norrfjärden, engagerad i Piteå Norra s-förening och Frida i Jävre, engagerad i Piteå Södra S-förning.